Program Začít spolu
Vzdělávací program Začít spolu nabízí prostor, ve kterém se děti učí samostatně myslet, kde chyba je přirozenou součástí procesu učení stejně jako zodpovědnost za sebe sama a svoji práci. Program Začít spolu zdůrazňuje individuální přístup k dítěti a partnerství školy, rodiny a širší společnosti v oblasti výchovy a vzdělávání. Klade důraz na aktivní spolupráci mezi dětmi, využívá projektové vyučováí, učí děti kriticky myslet a objektivně hodnotit svou práci i práci ostatních. Prosazuje a umožňuje inkluzi dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Jedná se o program, který představuje pedagogický přístup orientovaný na dítě a dbá na úzkou spolupráci mezi dítětem, školou a rodiči. S metodikou Začít spolu máme mnohaleté zkušenosti a vzhledem k tomu, že je zcela v souladu s požadavky formulovanými v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, se stala podkladem pro tvorbu školního vzdělávacího programu "Co neznáš, vymyslíš".
Režim dne
- Ranní kruh (Setkání dětí a učitele na koberci, kde si sdílejí zážitky, čtou ranní zprávu, seznamují se s programem dne)
- Gramotnost - společná práce (Učení se novému - český jazyk, matematika, anglický jazyk - děti pracují individuálně, párově či ve skupinách)
- Hlavní přestávka
- Centra aktivit (Děti pracují týmově v centrech aktivit - např.čtení a psaní, matematika, pokusy a objevy, ateliér, dramatika, apod. -, ve kterých zpracovávají zadané téma dle daných pravidel, každý člen skupiny má svou roli)
- Hodnotící kruh (každá skupina představuje a hodnotí svou práci v centru)